Öka möjligheterna till kundsupport
Många företagare, framförallt e-handlare är livrädda för sina kunder. Missnöjda kunder kan helt förstöra en e-handels rykte. En missnöjd behöver inte vara en katastrof om kunden som hör av sig till dig bemöts på ett vänligt och kompetent sätt. För att slippa kritik från kunder på sociala medier behöver du fånga upp dessa kunder, läs mer på nätet om hur du gör detta.
Missnöjda kunder är inte alltid negativt
En missnöjd kund behöver inte vara något negativt, det kan tvärtom vara något positivt som ditt företag kan lära sig av. Om en missnöjd kund bemöts på rätt sätt kan denna kund bli en mycket nöjd kund som rekommenderar ditt företag på sociala medier.
Kompetent kundsupport
För att lyckas med det svåra uppdraget att förvandla missnöjda kunder till nöjda krävs en kompetent kundsupport. Att jobba med missnöjda kunder är slitsamt och personalen i din support måste få den uppmärksamhet och det stöd de behöver. Om personalen i din support trivs gör de ett bättre jobb.
Kundsupport med många ingångar
Det måste vara lätt för kunder att komma i kontakt med supporten så det bör finnas många kontaktvägar. Det bör finnas en live-chatt för enklare problem samt e-post och telefon för mer komplicerade ärenden. Tänk på att långa telefonköer aldrig gör en missnöjd kund gladare.